در حال بارگذاری
Contacts

چسب پودری پایه سیمانی مخصوص استخر و نمای بیرون
محصولی دو جزیی شامل یک جزء پودر که بر پایه سیمان، سنگ دانه‌های خاص، مواد افزودنی و رزین‌های ترکیبی که چسبندگی و کارآیی بالایی ایجادمی‌کند و در برابر فرسایش مقاوم است و جزء مایع که بر پایه رزین اکریلیکاست که با ایجاد لایه‌های پلیمر و به هم پیوسته و همگن و همچنین انعطاف‌پذیر باعث نفوذناپذیری و کارآیی بسیار مناسب در برابر آب، رطوبت و نماست؛ این دو جزء محصولی بسیار مناسب برای عایق‌کاری سرویس‌های بهداشتی و استخر‌ها و سازه‌هایی که در مجاورت و حتی غوطه‌ور در آب هستند، است. جزء پودری بعداز مخلوط شدن با جزء مایع (اکریلیک) به‌صورت یک خمیر یکنواخت در می‌آید.


توضیحات
چسب پودری بعد از مخلوط‌شدن با مکمل اکریلیک لاتکس به‌ یک خمیر یکنواخت قابل استفاده تبدیل می‌شود که دارای مقاومت کششی و چسبندگی بسیار بالاییاست. خمیر به دست آمده در لایه‌های نازک یا ضخیم جهت چسباندن کاشی، سرامیک، سنگ طبیعی، سنگ مصنوعی، آجرو سنگ‌های آنتیکبه سطوح زیر کار معمول مانند پلاستر سیمانی، گچ، سنگ، موزاییک و کاشی قدیمی استفاده می‌شود و این خمیر به‌عنوان ماده‌ای بسیار مناسب برای عایق‌کاری است.


خواص
به همراه چسب مکمل ملاتی وجود دارد که پس از اعمال روی سطوح مورد نظر و در دمای متوسط، 48 ساعت پس از اجرا سخت شده و در اثر سخت‌شدن هیچ‌گونه کاهش حجمی را به دنبال نخواهد داشت و همین امر باعث اتصال کامل بین مصالح قابل نصب و سطوح زیر کار می‌شود. چسب پودری به همراه چسب مکمل یک چسب دوجزئی با قدرت چسبندگی بالاست که لایه ضد آبی را در زیر کاشی، سرامیک، سنگ ایجاد می‌‌کند.
استفاده از چسب پودری به همراه چسب مکمل دیگر نیازی به عایق‌کاری سطح زیر کار قبل از نصب کاشی، سرامیک و سنگ را از بین برده و با به‌کارگیری این چسب دوجرئی می‌توان عملیات نصب و آب‌بندی کاشی، سرامیک و سنگ را به طور همزمان انجام داد.
این چسب دو جزئی حاوی رزین‌های مخصوص و پلیمرهای اکریلیکاست که دارای خواص کشسانی و انعطاف‌پذیری بالا و قادر به جذب حرکات سازه بدون ایجاد هیچ‌گونه ترک خوردگی و شکست است.


موارد مصرف
1-    نصب انواع کاشی، سرامیک در استخر‌ها، سرویس‌های بهداشتی، حمام و تراسه
2-    نصب سنگ در نمای ساختمان‌ها، آبنماها و کف ساختمان‌ها
3-    نصب قطعات پیش ساخته بتنی
4-    انجام عایق‌کاری سرویس‌های بهداشتی، حمام، استخر، آب نما، مخازن آب، کانال‌های آب


مزایا
– اجرای سریع و آسان، کاهش هزینه‌های عایق‌کاری و نصب و چسبندگی بالا به انواع کاشی، سرامیک، سنگ‌های مصنوعی و طبیعی و تزیینی و همچنین قطعات بتنی
– در برابر آب و محیط مرطوب مقاوم است
– در لایه‌های نازک و ضخیم قابل استفاده است
– زمان کارآیی کافی برای نصب را دارد
– چسبندگی بسیار عالی و طول عمر بالا
– صرفه اقتصادی


میزان مصرف و پوشش
با توجه به نوع و شکل سطح و نرمی و زبری آن و همچنین نوع مصالح (کاشی، سرامیک، سنگ) متفاوتاست؛ مقدار متوسط مصرف جهت نصب کاشی سرامیک به ازای هر متر مربع 3 تا 5 کیلومتر، جهت سنگ‌های طبیعی و مصنوعی به ازای هر متر مربع 6 تا 8 کیلوگرم است.


نکاتی که باید رعایت شود:
– در زمستان یا مناطق سردسیر در دمای پایین‌تر از 7 درجه سانتیگراد استفاده نشود.
– در مقابل تابش مستقیم آفتاب تابستان استفاده نشود؛ جهت مخلوط کردن دو جزء محصول پیشنهاد می‌‌شود از مخلوط‌کن برقی استفاده شود.
– چشم‌ها و دست‌ها حتما با عینک و دستکش پوشیده شوند.
– در صورت آلوده‌شدن چشم به سرعت آنرا با آب سرد بشویید.
– در صورت استفاده چسب در سطوح افقی، پس از نصب مصالح مورد نظر و گذشت 72ساعت از زمان نصب، می‌توان روی سطح اجرا شده تردد کرد.


آماده‌سازی ملات (چسب)
چسب مکمل را در داخل سطل خالی ریخته و چسب پودری را کم‌کم به آن اضافه کنید (جهت میکس کردن بهتر، پیشنهاد می‌شود از مخلوط‌کن برقی استفاده شود)و پس از ترکیب کامل جهت حصول نتیجه بهتر، مخلوط به دست آمده را به مدت 10 دقیقه کنار گذاشته و سپس از آن استفاده کنید (در صورت سفت بودن مخلوط به دست آمده فقط به میزان یک لیتر آب به مخلوط اضافه شود و در صورت استفاده مخلوط به منظور فقط عایق آب‌بندی به ازای هر 20 کیلوگرم چسب پودری از 5/4کیلوگرم چسب مکمل مایع استفاده شود)


آماده‌سازی
– سطوح مورد نظر را تمیز کرده و عاری از هرگونه گرد و خاک، بتن لق و چربی باشد.
– در صورت وجود کاغذ دیواری یا رنگ در سطح زیرکار، سطح زیرکار قدیمی به‌خوبی تراشیده شود.
– در صورت وجود گچ در سطح زیرکار، چسب مکمل را با نسبت یک به سه (یک واحد چسب، سه واحد آب) با آب ترکیب کرده و به‌وسیله اسپری، قلمو یا غلطک روی سطح اجرا کرده و پس از خشک شدن سطح نسبت به چسباندن مصالح اقدام کنید.
– در صورتی‌که سطح زیر کار بتن باشد، پیشنهاد می‌‌شود ابتدا آن را مضرس و سپس سطح را تمیز و قبل از اعمال چسب آنرا با آب اشباع کنید.
– سعی شود تمام محتویات ظرف چسب یکجا استفاده شود در صورتی‌که لازم است مقداری از چسب برای استفاده‌های بعدی نگهداری شود، باید به سرعت آن را در ظرف سربسته‌ای نگهداری کنید.
– در صورت نصب مصالح جدید روی کاشی سرامیک یا سنگ‌های قدیمی، به‌منظور ایجاد چسبندگی بهتر، سطح مورد نظر را به وسیله تیشه مضرس شده پس از مرطوب کردن سطح، نسبت به نصب مصالح جدید اقدام شود.
– از اضافه کردن هرگونه مواد دیگری از قبیل پودرسنگ، سیمان و. . . جدا خودداری شود. اضافه کردن هر نوع پودر و سیمانی موجب اختلال در فرمولاسیون پسب مورد نظر شده و در نهایت به دلیل عدم انجام واکنش کامل باعث افت کارآیی چسب خواهد شد.
– تمام وسایل نصب از قبیل ظروف لازم، ماله مخصوص دندانه دار و سایر وسایل را آماده کنید.
– استفاده از تجهیزات ایمنی فراموش نشود.


اجرا
پیشنهاد می‌‌شود قبل از اجرا سطح مورد نظر را مرطوب کرده، سپس مخلوط (ملات) به دست آمده را به وسیله ماله فولادی در دو جهت عمودی و افقی به سطوح کار بمالید. اضافه کردن یک لایه مش فایبر گلاس یا الیاف پروپیلن با طول 9 الی 12 میلیمتر در دست اول به خصوص در نقاط پرتنش بهترین نتیجه را به‌وجود خواهد آورد. دست اول جهت ضد آب کردن سطوحاست، دقت کنید تمام سطح کار به طور یکدست و با ضخامت یکنواخت پوشش داده شود. پس از مدتی کوتاه دست دوم از همین مخلوط را برای چسباندن مصالح به کار ببرید.
پیشنهاد می‌شود قبل از نصب کاشی سرامیک آن را به مدت یک دقیقه در آب اشباع کرده، سپس نسبت به نصب اقدام گردد.
قبل از نصب مقداری از چسب را به پشت مصالح نیز بمالید.
در هوای معتدل حداقل سه روز و در هوای سردتر، بیشتر به چسب فرصت دهید تا اتصال نهایی خود را به دست آورده و چسب محکمشود. در این مدت از فشار آوردن زیاد از حد یا لرزش در سطوح کار شده به شدت بپرهیزید.

معماری-اشتراک-تصویر
برای دریافت آخرین اخبار مشترک شوید!
این یک واقعیت ثابت شده است که حواس خواننده از این موضوع پرت می شود